Q: Hvordan bestiller jeg en cykel på webshoppen?

A1. Du kan bestille en cykel på vores webshop. Cyklen vil blive leveret til din leveringsadresse med 3D Logistik helt gratis. Cykler leveres 99% samlet. Hvis muligt leveres cyklen med ekstraudstyr monteret. Dvs. at du skal blot dreje styret og montere pedalerne, når du modtager cyklen. Vær opmærksom på, at gear og bremser skal gåes igennem inden cyklen tages i brug.

2. Du er altid meget velkommen på vores lager, hvor du kan se og købe vores produkter. 

3. Alternativt er du også velkommen til at sende en mail med dine ønsker, hvis du har spørgsmål eller ønsker til en specialbestilling.

Vi gør alt for at besvare mails indenfor 48 timer i hverdage. Hvis utålmodigheden melder sig er du altid velkommen til at kontakte vores super kyndige ansatte ude i butikkerne. Kontaktoplysninger finder du på kontakt siden.
 

Q: Hvad sker der, når jeg har lagt min ordre?

ANår du afgiver din ordre sendes den direkte til en af vores ansatte, som står klar til at behandle den. Når vi har modtaget din ordre  begynder vi at finde varerne frem, pakker dem i en kasse og sender ordren afsted til dig. Hvis du har bestilt en vare som vi har på lager, så vil ordren stort set altid blive pakket og gjort klar til afsendelse med det samme. Hvis du bestiller en vare, som er på fjernlager, vil varen blive bestilt derfra og pakket så snart vi har modtaget den. Vi bestræber os på at kunne levere din ordre indenfor 1-5 hverdage. Hvis der skulle forekomme længere ventetid vil du blive kontaktet på mail.

 

Q: Hvilke personlige informationer skal jeg oplyse?

A: I forbindelse med afgivelsen af din ordre bliver du bedt om at oplyse Navn, Adresse, Telefonnummer og E-Mail adresse. Derudover kan du evt. oplyse alternativ leveringsadresse.

 

Q: Hvorfor skal jeg oplyse min e-mail?

A: Vi bruger udelukkende din e-mail til at sende oplysninger om din ordre.

Du modtager automatisk en ordrebekræftelse, når din ordre er afgivet. Dernæst modtager du en leveringsmail og en fakturamail, når din ordre afsluttes.

Vi benytter ligeledes din mail til at informere dig, hvis den bestilte vare f.eks. skulle være udsolgt eller hvis der opstår ventetid på din ordre. Så det er en god idé at checke din mail dagligt.

Husk også altid at kigge i dit spam filter, om vores mails skulle være endt der.

 

Q: Modtager jeg en bekræftelse på min ordre?

AJa. Når din ordre er gået igennem modtager du automatisk en ordrebekræftelse på den mail du har oplyst ved afgivelse af ordren.

Husk altid at checke i dit spam filter, før du kontakter os omkring manglende ordrebekræftelse.

 

Q: Hvordan kan jeg betale for min ordre?

AVed bestilling online kan du betale ved brug af Dankort, eDankort, Visa, Mastercard, Maestro, ViaBill, bankoverførsel og finansiering gennem Resurs Bank. 

Anvender du betalingskort, er der et mindre betalingskort gebyr. Gebyret varierer afhængig af, hvilket betalingskort du benytter. Du kan se samtlige omkostninger, inden du godkender din ordre. 

 

Q: Hvornår bliver mine penge trukket fra min konto?

ANår du afgivet din ordre bliver beløbet reserveret på din bankkonto.

Beløbet bliver aldrig hævet før ordren er afsluttet.

 

Q: Har I modtaget min bankoverførsel?

AMed en traditionel bankoverførsel tager det normalt 1-3 hverdage. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl om vi har modtaget din overførsel. Din ordre vil aldrig blive behandlet før vi har modtaget overførslen.

 

Q: Hvordan kan jeg være sikker på at den vare jeg har bestilt er på lager?

A: På cubikes.dk gør vi alt vi kan for løbende at opdatere de enkelte produkters lagerstatus.

Bemærk dog, at vores system desværre ikke kører automatisk opdatering på lagerstatus, og at lagerstatus udelukkende kan vises for det overordnede produkt. Dvs. at vi kan desværre ikke altid garantere, at en vare er på lager i præcis den farve eller størrelse du ønsker, men vi gør alt vi kan for at opdatere, så snart vi bliver opmærksomme på, at en farve eller størrelse er udsolgt.

Skulle du være så uheldig at få bestilt en vare som er udsolgt vil du blive kontaktet hurtigst muligt via mail, og tilbudt et alternativt produkt eller pengene retur.

 

Q: Er der garanti på cyklerne?

A: Ja. Læs mere i vores betingelser.

 

Q: Kan jeg annullere min ordre, hvis jeg fotryder mit køb?

A: Ja, hvis du har oprettet dig med et login kan du gøre det under mine ordrer. Hvis du ikke har oprettet login må du gerne sende en mail hurtigst muligt til support@cubikes.dk, og oplyse dit navn og ordrenummer så kan det være vi kan nå at fange den inden den bliver hentet af posten/GLS. 

Hvis pakken allerede er sendt afsted, kan du sende den på retur enten ved at nægte modtagelse eller ved selv at sende pakken til os.

 

Q: Tilbyder i prisgaranti, hvis jeg finder varen billigere et andet sted?

A: Custombikes tilbyder selvfølgelig prisgaranti. Vi bestræber os på altid, at tilbyde attraktive priser og være blandt de billigste på internettet.

 

Q: Hvad sker der, hvis en vare kommer på tilbud efter jeg har lagt min ordre, men inden ordren er sendt afsted?

A: Hvis det sker vil vi som regel ændre i ordren, så du kommer til at betale den billigste pris.

 

Q: Jeg vil gerne returnere eller bytte en vare. Hvordan gør jeg?

A: Vi tilbyder 60 dages fuld returret. Du skal blot sende varen retur til os i samme stand som da du modtog den. Returnering sker for egen regning. Hvis du ønsker at bytte din vare, sender vi den nye vare til dig uden beregning.

 

Q: Hvor kommer cyklerne fra?

AVi får produceret størstedelen af vores cykler i Kina, Taiwan, Holland og England.

80% af alle verdens cykler produceres i dag i Kina eller Taiwan. Vores mærker som Bianchi, Tokyo Bike, Create osv. produceres ligeledes i østen.

 

Q: Tilbyder i studierabat?

ACustombikes tilbyder ikke studierabat - vi mener dog, at vores priser er så gode, at alle kan være med.

Vi kører løbende drøngode tilbudskampagner, så det er bare om at holde øjnene åbne eller holde sig opdateret via vores nyhedsmail!

 

Q: Kan jeg få nogle penge retur, hvis jeg køber en cykel til fuld pris, og den kommer på tilbud umiddelbart efter?

ACustombikes kan desværre ikke refundere et beløb, hvis en cykel, som er købt til fuld pris, kommer på tilbud kort efter.

 

Q: Kan jeg få min cykel repareret hos Custombikes, selvom den ikke er købt hos jer?

ASom udgangspunkt ja! Men vores politik er, at vores egne cykler kommer først i rækken. Det vil sige at hvis vi har mange cykler til reparation og ikke har tid, så bliver desværre nødt til at afvise cykler, der ikke er købt hos Custombikes. Du er naturligvis velkommen til at vende tilbage på et andet tidspunkt, hvor der ikke er så travlt i butikken. Custombikes benytter Bike Hero til langt de fleste reparationer, da vi ikke selv har mekanikere ansat.

 

Q: Er der garanti på cyklerne?

A: Ja. Læs mere i vores betingelser.

 

Q: Hvordan bliver min bestilling leveret?

ADin bestilling bliver leveret af enten GLS, Post Danmark eller 3D Logistik.

Hvis du har bestilt en cykel bliver den leveret med 3D Logistik, 99% samlet.

 

Q: Hvor lang er leveringstiden?

AHos cubikes.dk bestræber vi os altid på at kunne levere din ordre indenfor 1-5 hverdage. På nogle varer kan leveringstiden være længere. Det vil være markeret med en grøn boks, hvor der står "Fjernlager" på produkbilledet. Leveringstiden på disse varer er typisk 7-14 hverdage.

Hvis du skulle blive utålmodig er du altid velkommen til at kontakte os for at høre hvor langt din ordre er kommet.

Skulle der opstå problemer med din ordre, som kan have betydning for leveringstiden, vil vi altid kontakte dig via mail og oplyse omkring ventetid og evt. forventet tidspunkt for levering, hvis dette kendes.

 

Q: Skal jeg betale for at få min ordre leveret?

AHos cubikes.dk tilbyder vi gratis levering på alle ordrer over 500,-.

For ordre under 500,- betales 50,- i fragt.

Ordrer leveres med GLS eller Post Danmark for alle standard ordrer.

Ladcykler leveres med LGJ Transport eller af vores egen chauffør, mens cykler leveres 99% samlet med 3D Logistik.

 

Q: Kan jeg få min ordre leveret til en adresse udenfor Danmark?

A: cubikes.dk kan levere til langt de fleste lande i Europa. Kontakt os for at høre nærmere omkring priser og leveringsmuligheder.

 

Q: Kan jeg få min ordre leveret til en anden adresse end fakturaadressen?

AJa. Men det skal du huske at oplyse ved afgivelse af din ordre.

Du skal blot fjerne fluebenet, lige under faktureringsadressen, i boksen hvor der står "levering til samme adresse".

Derefter popper et felt op, hvor leveringsadressen kan indtastes.

Vi tilbyder levering med Post Danmark til pakkebokse/posthuse over hele Danmark.

 

Q: Kan jeg få min cykel leveret 100% samlet?

A: Næsten! De fleste cykler leveres 99% samlet. Hvis muligt vil vi også montere ekstraudstyr for dig.

 

Q: Kan jeg afhente min ordre i en af jeres fysiske butikker?

A: Ja, du kan vælge afhentning på vores lager i Rødovre. Bemærk, at ordren ikke er klar til afhentning før du har modtaget leverings- SAMT fakturamail fra cubikes.dk.

 

Q: Hvordan kan jeg se status for min ordre?

ADu kan altid se din status på din levering ved at logge ind på din konto på cubikes.dk. Login siden finder du her: http://www.cubikes.dk/customer/account/login/​

Hvis der stadig skulle være tvivl kan du også sende en mail til support@cubikes.dk og oplyse dit navn og ordrenummer.

KVITTERING, STELNUMMER OG NØGLER

 

Q: Jeg har mistet min kvittering. Kan i hjælpe mig?

A: Hvis du har handlet i en af vores fysiske butikker kan du få din gamle kvittering tilsendt på mail. Custombikes gemmer alle kunders kvitteringer i mindst 5 år. Tag fat i den butik, hvor du har handlet. Kontaktoplysninger finder du her på siden: http://www.cubikes.dk/kontakt

 

Har du handlet på cubikes.dk kan du altid finde din kvittering ved at logge ind på siden. Du finder login siden lige her: http://www.cubikes.dk/customer/account/login/

Skulle du have problemer med at finde hvad du skal bruge er du naturligvis velkommen til at kontakte vores support på support@cubikes.dk. Husk at vedlægge dit navn og ordrenummer sammen med din henvendelse.

 

Q: Min cykel er blevet stjålet og jeg kan ikke finde stelnummeret. Kan i hjælpe mig?

AEr du så uheldig at få din cykel stjålet og har brug for stelnummer og kvittering, kan vi fremsende dette til dig på mail - eller hvis du har handlet online kan du selv logge ind og finde oplysningerne.

Hvis du har handlet i en af vores fysiske butikker kan du få din gamle kvittering tilsendt på mail. Custombikes gemmer alle kunders kvitteringer i mindst 5 år. Tag fat i den butik, hvor du har handlet. Kontaktoplysninger finder du her på siden: http://www.cubikes.dk/kontakt

Har du handlet på cubikes.dk kan du altid finde din kvittering ved at logge ind på siden. Du finder login siden lige her: http://www.cubikes.dk/customer/account/login/

Skulle du have problemer med at finde hvad du skal bruge er du naturligvis velkommen til at kontakte vores support på support@cubikes.dk. Husk at vedlægge dit navn og ordrenummer sammen med din henvendelse.

 

Q: Jeg har mistet nøglerne til min lås. Hvad gør jeg?

AHar du nøglenummeret kan du selv gå ind på producentens hjemmeside og bestille nye nøgler til din lås.

Kryptonite låse: www.kryptonitelock.com  

Axa Rock lås:- www.axa-stenman.com                                                              

Abus, YWS, Bike Attitude låse: www.orderkey.eu

Hvis du ikke har nøglenummeret og har købt låsen sammen med din cykel hos Custombikes så har vi i langt de fleste tilfælde gemt nøglenummeret sammen med din kvittering. 

Hvis du har handlet i en af vores fysiske butikker kan du få din gamle kvittering tilsendt på mail. Custombikes gemmer alle kunders kvitteringer i mindst 5 år. Tag fat i den butik, hvor du har handlet. Kontaktoplysninger finder du her på siden: http://www.cubikes.dk/kontakt

Har du handlet på cubikes.dk kan du altid finde din kvittering ved at logge ind på siden. Du finder login siden lige her: http://www.cubikes.dk/customer/account/login/

Skulle du have problemer med at finde hvad du skal bruge er du naturligvis velkommen til at kontakte vores support på support@cubikes.dk. Husk at vedlægge dit navn og ordrenummer sammen med din henvendelse.

Q: Hvilken størrelse cykel skal jeg vælge?

AHos Custombikes sælger vi flere forskellige cykler, og det er ikke altid helt nemt at gennemskue hvilken størrelse du skal bruge.

Derfor har vi lavet denne guide, som hjælper dig med at vælge den helt rigtige størrelse.

Størrelsesguiden finder du her.

 

Q: Hvad kræves der af mig, for at kunne samle en ny cykel?

ADin cykel leveres 99% samlet med 3D Logistik. Det eneste du skal gøre selv er at dreje styret og spænde pedalerne - husk at pedalerne skal spændes alt hvad du kan, så de ikke kan falde af. Der står henholdsvis R og L for højre og venstre på pedalerne. Køber du en cykel med bremser eller gear skal disse i nogle tilfælde også justeres inden du tager cyklen i brug. Er der noget du er i tvivl om er du velkommen til at tage et kig på vores guides, som du finder her på siden: Guides

Det kan i nogle tilfælde gå udover garantien, hvis cyklen ikke er samlet ordentligt fra start.

Husk efterspænding! Vi anbefaler altid at cyklen efterspændes efter de første 3-6 ugers brug og herefter minimum en gang hvert halve år.

Især efter en hård vinter er det en god idé at give cyklen et forårsservice enten hos en lokal cykelhandler eller hos Custombikes.

 

Q: Der er noget galt med min nye cykel. Hvad gør jeg?

A: Du skal sende en mail til support@cubikes.dk. Mailen skal indeholde en beskrivelse af problemet, billeder eller video af problemet og oplysninger om hvor cyklen blev købt og et telefon nummer. Har du købt din cykel online skal vi bruge dit ordrenummer.

 

Q: Hvornår skal min nye cykel til service?

AVi anbefaler at alle vores cykler gennemgår et første servicecheck, hvor cyklen efterspændes og gåes igennem, 3-6 uger efter købsdato (Omkring 100 km. kørt på cyklen).

 

 

PERSONLIGT DESIGN OG KVALITET

Vi tror på at du selv skal være med i designprocessen for at blive rigtig forelsket i din cykel. Derfor har vi bygget både en virtuel og fysisk customiser, hvor du helt selv designer din nye cykel.

klik her for at prøve vores online customiser

I hver eneste Custombike er der lagt 100% dedikation fra vores team af dygtige designere, teknikere og
cykelfanatikere, der udvælger, producerer og bygger custombikes med et ønske; At give vores kunder de allerbedste to-hjulede oplevelser.